Warsztaty profilaktyczne dla Uczniów
Wychowani przez media i gry
Program zajęć:
- Realne zachowania, a wirtualne treści
- Wpływ influencerów na obserwujących
- Serwisy społecznościowe, a konsumpcjonizm
- Influencer marketing, a budowanie postaw
- Jak sobie radzić z manipulacją w komunikacji medialnej?
- Jakie postawy budują gry i społeczność graczy?
- Nowe media jako szansa i możliwości
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut, 3×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Napoje energetyczne
i e-papierosy
Program zajęć:
- Skład i mechanizm działania napojów energetycznych
- Konsekwencje zdrowotne spożywania napojów energetycznych
- E- papierosy – konsekwencje palenia
- Działanie mechanizmu uzależnienia od napojów energetycznych i e-papierosów
- Wspólne opracowanie strategii podejmowania zdrowych wyborów: rozpoznawanie pułapek marketingowych, szukanie informacji o produktach i ich składach, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Szklana pułapka - uzależnienie
Program zajęć:
- Zachowania ryzykowne – przyczyny i konsekwencje
- Działanie mechanizmu uzależnienia
- Stereotypy na temat substancji psychoaktywnych
- Psychospołeczne skutki uzależnienia
- Gdzie znaleźć pomoc w sytuacji zagrożenia?
- Jak komunikować się w trudnej sytuacji?
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Cyberprzemoc
Program zajęć:
- Czym jest cyberprzemoc i jej rodzaje
- Jak doświadczenie cyberprzemocy wpływa na nastrój?
- Wsparcie osób doświadczających cyberprzemocy
- Jak chronić się przed cyberprzemocą?
- Konsekwencje prawne stosowania cyberprzemocy
- Możliwości pomocy (instytucje, organizacje)
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Budowanie samoakceptacji
Program zajęć:
- Samoakceptacja jako klucz do budowania poczucia własnej wartości
- Skąd bierze się brak poczucia własnej wartości?
- Wpływ relacji z innymi ludźmi, a budowanie obrazu siebie
- Elementy treningu budowania poczucia własnej wartości
- Jak wspierać innych i okazywać akceptację?
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online