Warsztaty profilaktyczne dla Uczniów
Wychowani przez media i gry
Program zajęć:
- Realne zachowania, a wirtualne treści
 - Wpływ influencerów na obserwujących
 - Serwisy społecznościowe, a konsumpcjonizm
 - Influencer marketing, a budowanie postaw
 - Jak sobie radzić z manipulacją w komunikacji medialnej?
 - Jakie postawy budują gry i społeczność graczy?
 - Nowe media jako szansa i możliwości
 
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut, 3×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Napoje energetyczne
i e-papierosy
Program zajęć:
- Skład i mechanizm działania napojów energetycznych
 - Konsekwencje zdrowotne spożywania napojów energetycznych
 - E- papierosy – konsekwencje palenia
 - Działanie mechanizmu uzależnienia od napojów energetycznych i e-papierosów
 - Wspólne opracowanie strategii podejmowania zdrowych wyborów: rozpoznawanie pułapek marketingowych, szukanie informacji o produktach i ich składach, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
 
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Szklana pułapka - uzależnienie
Program zajęć:
- Zachowania ryzykowne – przyczyny i konsekwencje
 - Działanie mechanizmu uzależnienia
 - Stereotypy na temat substancji psychoaktywnych
 - Psychospołeczne skutki uzależnienia
 - Gdzie znaleźć pomoc w sytuacji zagrożenia?
 - Jak komunikować się w trudnej sytuacji?
 
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Cyberprzemoc
Program zajęć:
- Czym jest cyberprzemoc i jej rodzaje
 - Jak doświadczenie cyberprzemocy wpływa na nastrój?
 - Wsparcie osób doświadczających cyberprzemocy
 - Jak chronić się przed cyberprzemocą?
 - Konsekwencje prawne stosowania cyberprzemocy
 - Możliwości pomocy (instytucje, organizacje)
 
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online
Budowanie samoakceptacji
Program zajęć:
- Samoakceptacja jako klucz do budowania poczucia własnej wartości
 - Skąd bierze się brak poczucia własnej wartości?
 - Wpływ relacji z innymi ludźmi, a budowanie obrazu siebie
 - Elementy treningu budowania poczucia własnej wartości
 - Jak wspierać innych i okazywać akceptację?
 
Adresaci zajęć: Uczniowie klas IV-VIII i szkół ponadpodstawowych
Liczba osób: Grupa klasowa
Czas trwania: 1×45 minut, 2×45 minut
Miejsce realizacji: Wskazane przez Zamawiającego, możliwość przeprowadzenia zajęć online